A Shadows over Camelot egy kooperatív társasjáték, amiben közösen küzdötök azért, hogy megmentsétek Camelot várát. A játékban küldetéseket kell teljesítenetek és olyan legendás tárgyak után kutattok, mint a Szent Grál, vagy az Excalibur.
Először is mindenki kap egy karakterkártyát és egy titkos szerepkártyát, ami megmutatja, hogy kik állnak a jó oldalon és ki az áruló. A játéktér több területre van osztva, ezek közül a legfontosabb a kerekasztal. Ezen fogjátok nyomon követni kis fehér és sötét színű kardokkal, hogy éppen hogy álltok. Fehér kardok járnak a sikeresen teljesített küldetésekért és feketék a kudarcokért.
Amennyiben a játék során hét vagy több fekete kard kerül a kerekasztalra, azonnal elveszítettétek a játékot. Akkor is kikaptatok, ha az összes karakteretek meghal, vagy a vár előtt lévő tizenkét üres mező mindegyikére kerül egy katapult. Felváltva fogtok akciózni, a saját körében mindenki egy negatív és egy pozitív akciót hajt végre. A negatív akciók közé tartozik, hogy vesztesz egy életpontot, eggyel nő a kastélyt ostromló katapultok száma, vagy húzol egyet a sötét színű kártyák közül és végrehajtod a rajta lévő utasításokat. A pozitív akciók közé tartozik, hogy a térkép valamely pontjára mozgatod a figurádat és teljesíted az ott található küldetést. Ehhez jellemzően a fehér színű kártyák valamilyen kombinációját kell befizetni.
Ezen felül gyógyíthatod magad, vagy kényszerítheted egy lovagtársad, hogy fedje fel kilétét. Ha a tipped helyes volt, akkor az áruló megfordítja a szerepkártyáját és amikor rá kerül a sor, a szabad akciózás helyett a lapon lévő utasításokat kell követnie. Viszont érdemes csínján bánni a gyanúsítgatásokkal, mert ha tévedsz, akkor a kerekasztalon lévő fehér kardok egyikét ki kell cserélnetek feketére! A játék lényegében a fehér-fekete kártyák csiki-csuki harcáról szól, ha elég fehér kártyát sikerül összegyűjteni egy adott helyen, akkor teljesítettétek a küldetést és megkapjátok a bónuszokat (pl. fehér kardok a kerekasztalra, extra élet mindenkinek stb).
Ha elbuktátok, akkor viselnetek kell a következményeket. Vannak a különösen veszélyes fekete kártyák (pl. Morgan le Fay), ezeket a Merlint szimbolizáló kártyákkal semlegesíthetjük. Ha nem sikerül, akkor komoly mínuszokat kapunk (pl. mindenki veszít egy életpontot). A végső célotok, hogy tizenkét, vagy több kard kerüljön a kerekasztalra (persze úgy, hogy ne érje el a hét feketét).