Jump to content

Sajtbirodalom

2017. 09. 30. 10:51

Kéne venni a gyereknek valami társast, egy normálisabbat. Ha meglátok még egy Némós memóriát, vagy Elzás lóversenyt, tuti, kitérek a hitemből. Ráadásul olyan kéne, amit a kisebb is élvez, de a nagyot sem untatja. - Ilyen és hasonló gondolatok járnak a szülők, nagyszülők, keresztmamák és papák fejében a rossz idő beköszöntével, és a téli szünet napról napra közelebb eső dátumával kapcsolatosan, amikor maguk elé képzelik a házban viháncoló gyerekeket.

A játék alapját az egyszerre népszerű, és sokak által mélyen unt lóverseny játék szolgáltatja, vagyis az egérlyukból indulva a pályán kör alakban kell végig lépkedni (kockadobás alapján) az egércsapattal és eljuttatni őket a célként szolgáló Sajtbirodalomba.

Előkészületek:

Minden játékos megkapja az egércsaládot (játékosszámtól függően ötöt vagy négyet) ami az egérotthonból startol majd. A tábla négy sarkára felkerülnek a sajtszeletek (ezek jelentik a győzelmi pontokat), az első sarokra a “kockasajtot”, a másodikra a kétszeletest, és így tovább, a Sajtbirodalomba pedig az egész, hatszeletes gurigákat.

A macskát felhelyezzük a játékosszámhoz illő mezőre, majd a kezdőjátékos maga elé veszik a kockát, és az első dobással megkezdődik a hajsza a sajtokért.

A játék:

Az aktuális játékos dob a kockával, ha számot dobott, akkor egyetlen, de bármelyik egerével lép annyit, amennyit a kocka mutat. Érdemes minél több egeret játékba hozni, mert ha a macska körbejárta a pályát, az otthon maradt egerek beszorulnak a lyukba, innentől kezdve már nem léphetnek játékba.

Amennyiben valaki macskát dob, bármelyik (akár az utolsó helyen kullogó) egerével előrelép egy lépést, majd a lép a macskával egyet.

A macska lépései:

A macska habár nem a sajtokért küzd, hanem az egerekre vadászik ugyanúgy körbe halad a pályán, mint a prédája, de ő kétszer teszi meg az utat. Az első körben egyet-egyet lép, ha bárki macskát dob, a második körtől viszont futólépésben, vagyis kettesével halad.

Amelyik egeret utoléri vagy megelőzi, az az egér kiesik a játékból - le kell venni a tábláról, de az egér által szerzett sajtok a megmaradnak.

(Forrás: diceandsorcery.blog.hu)