A játék története szerint tudósokat alakítunk a távoli jövőben, akik maguk fejlesztette robotjaikat irányítva versenyeznek. A tervezők saját mentális képességeiket felhasználva gyorsíthatják teremtményeiket, vagy épp befolyásolhatják azok sebességét, ha ez tűnik előnyösebbnek.
A játék címe alapján elsőre úgy gondolnánk, hogy a játék arról szól, hogy vezetjük a kis robotot, vesszük az akadályokat, és le se szállunk a képzeletbeli gázpedálról. De ne feledkezünk meg egy fontos eleméről az ajánlásnak miszerint saját szellemi képességeink döntenek abban, hogy jobban teljesítünk-e a versenyben, mert ez így is lesz.
A játék alapja kellően egyszerű
Minden játékos kap 2 négyzet alakú kártyát, rajta 4-4 robottal. Összesen 4 különféle színű robot van, melyek véletlenszerűen oszlanak el a kártyákon. A kezdő “pálya” 2x2 lapból áll, amire a sorban következő játékosoknak a lapjaikból egyet le kell tenniük. A cél, hogy a kiválasztott lappal minél több robotot takarjunk le, úgy, hogy csak azonos színűek kerülhetnek egymásra. Ha legalább 2 figurát le akarunk fedni, akkor az alatta lévő lapokból is legalább kettőre kell helyezni a kártyánkat. Természetesen 3-4 egyező minta már drasztikus pont növekedést eredményez (1-2 helyett 4-7 pontot) amit le is kell lépni a robotunkkal a versenypályán. Ez a legegyszerűbb játékmód, amit elsősorban kicsiknek, és a gyors kártyázást szerető játékosoknak ajánlunk.
A normál játékmenet abban tér el az egyszerűsítettől, hogy pályakorongok formájában megszerezhető, cselek, trükkök, lapcserélési lehetőségek mellett, még robotok közti lökdösődésre is van lehetőség. Hogy még többet lehessen taktikázni, mindenkinek van 6 akciókorongja amit csupán egyszer használhat fel a játék során, a lerakott lapok valós és képzeletbeli manipulálására. Lehet velük lapot forgatni, egy színt figyelmen kívül hagyni, képzeletben tükrözni, de még arra is van korong, hogy újra használj egy másikat, vagy megint te léphess. A játékot az nyeri, aki először teszi meg az előre eldöntött 1-4 kört a versenyben.
Mint sejthető a játékban jelentős szerephez jut a látott kép manipulálására való készség, a képzelet, és egy kis stratégiai érzék. A szerencse faktor csak a laphúzásban, és a pályakorongok esetében jelenik meg, így az számít igazán, hogy ki milyen fifikás, de mégis megoldott a változatos újrajátszhatóság.
Ha egy olyan játékot keresel, amit a gyerekek is élvezni fognak, és a nagyobbaknak is élményt nyújt, akkor mindenképp érdemes tenned egy próbát a RoboRace-szel. Szórakoztató építgetős kártyajáték, a versenyzés izgalmával, de hangulata alapján nem egy vérre menően harcias játék. A térlátást, a logikát, és a stratégai érzéket fejleszti és attól sem kell félned, hogy túl nagy előnyöd lesz a gyerekekkel szemben. Akár egyedül is játszható, de 3-4-en már gyorsan változik és nő a pálya, ami még érdekesebbé teszi. Amit kicsit sajnálok, hogy a játék ajánlójából és dobozából nem igazán jön át, hogy miről is szól, mit kell benne csinálni.