Jump to content

A kreatív sakk

2017. 10. 29. 17:41

Milyen lenne a sakk, ha te döntenéd el, miként pakolod fel a bábukat? És ha az egymás mellett lévő bábuk tápolnák is egymást? A Kerak erre próbál választ adni.

A játék készítői – egy amerikai testvérpár – azt ígérik, hogy egy olyan játékot kapunk, ami maximum egy óra alatt lejátszható, végtelen féle kombinációs lehetőség rejlik benne, és a felek csakis a döntéseiknek köszönhetik majd a győzelmüket, illetve vereségüket. Azt is mondják, hogy a játék akárhányszor újrajátszható, és még a sakknál is megunhatatlanabb. Nézzük, mik rejlenek az ígéretek mögött.

Sajnos a pontos szabályzatot nem raktál fel a világhálóra, de a lényeg így is tökéletesen átjön. A játék szigorúan kétszemélyes, amiben egy közepes, hexákra osztott pályán kell elfoglalni az ellenség várát, miközben meg kell védeni a sajátunkat (a várat is te helyezed fel). Ehhez persze hadseregre van szükség. Mindkét fél 9 talpassal, 3 íjásszal, 2 lovaggal, 2 lovassal és 1 hőssel rendelkezik. Minden egységnek különböző mozgása és ereje van, ráadásul az egymás mellett lévő egységek mind támadásnál, mind védekezésnél erősítik egymást. Ahhoz hogy valakit támadj, rá kell lépned, és ha erősebb vagy leveszed, majd a helyére kerülsz. Ugyanúgy mint a sakknál, felváltva mozgatunk 1-1 bábút (itt hexa-korongot),  és hasonlóan körültekintően érdemes megtervezni a lépéseket a 61 mezőn, mint a játék ősénél. Azonban itt a teljes hadszínteret mi helyezzük fel a saját térfelünkön, így az első pár lépés nem lesz mindig ugyanaz, mint a sakk esetében. A kérdés csak az, hogy az egyszerű játékrendszer mögött tényleg van-e akkora mélység, mint a nagy, ősi riválisnál.

A játékért mindössze 35 dollárt kérnek, ami abszolút nem drága – igaz, ezt a postaköltség jelentősen megdobhatja. Ehhez 36 korong, egy tábla, egy szabályfüzet és egy doboz jár – semmilyen strech goalt, vagy egyéb kiegészítő lehetőséget nem gondoltak hozzá a készítők, ami egyrészt szomorú, de így legalább nem kell azért aggódnunk, hogy a jövőben egy egész vagyont fogunk még rá költeni. A küllem letisztult és egyszerű, tökéletesen megfelel a funkciónak – bár itt némi csicsás 3D modelleket el lehetett volna képzelni távlati célként. A gyártásra és postázásra négy-hat hónapot számolnak, ami egy ekkora játéknál kicsit soknak tűnik - ez viszont a Kickstarter-kampányoknál jól ismert késésekkel együtt is tarthatónak tűnik. Összességében ígéretes projektnek tűnik, de az első napokban még nem rajongták körbe a támogatók.

(Forrás: diceandsorcery.blog.hu)