Maguk a vikingek egyébként két falu felgyújtása és kifosztása között előszeretettel görnyedtek különböző táblás játékok fölé, amelyeket annyira nagyra tartottak, hogy még a túlvilágra is magukkal vitték őket, ezzel pedig ők lehettek a a világtörténelem első társasjátékos geekjei, de még mielőtt jobban elragadtatnám magam, inkább rátérnék a cikk tárgyára, a Blood Rage-re, amely angol nyelven 2015-ben hozta el a világ konyhaasztalaira a Ragnarököt, ám észak istenei (és a Delta Vision munkatársai) úgy akarták, hogy idén magyar nyelven is váljon elérhetővé Eric M. Lang kickstarteres sikerjátéka.
A Blood Rage nem szarral gurigázik. A társasjáték az északi mitológia Ragnarök nevű eseményét, azaz az összevikingezett világvégét dolgozza fel három felvonásban, amit különböző korok jelképeznek. Ezekben a vészterhes időkben a világ – amit egy visszafogott, mégis gyönyörű tábla jelképez – szép lassan elpusztul, miközben különböző viking klánok hadakoznak egymással, illetve az északi mitológia ismert és kevésbé ismert teremtményeivel.
Bár úgy tűnik, hogy könnyű dolgunk van, amikor a Blood Rage-et kategorizáljuk, mégsem olyan egyszerű a masni, mint elsőre tűnik. A gyönyörűen kidolgozott és frakcióspecifikus minifigurák láttán akár ráaggathatnánk a harci stratégia bélyeget, de Eric M. Lang szokásához híven addig csavargatta a potmétereket, amíg egy terültfoglalós-draftolós-harci játékká formálta a vikingek vérgőzös dühében párolt szeretetcsomagot.
A játék kidolgozása és erős tematikai hátszele óhatatlanul eszünkbe juttatja a mester mára kultikus (és sajnos szinte beszerezhetetlen) Chaos in the Old World című warhammeres játékát, ám a Blood Rage máshonnan indul és másmerre is tart, és függetlenül az erőszakos máztól, minden szempontból befogadhatóbb játék, mint a korábbi FFG-s ámokfutás. Ez az egyszerűség egyébként nem véletlen: a Blood Rage abból a Rizikóból is merített némi ihletet, amit a modern társasjátékos világban kevésbé jártasak is jól ismerhetnek. No, de nézzük, mivel is van dolgunk pontosan!
A Blood Rage alapverziójában négy különböző frakció feszül egymásnak három koron keresztül, céljuk pedig a lehető legtöbb dicsőségpont (avagy győzelmi pont) összegyűjtése. A medve, a farkas, a holló és a kigyó klán irányítása pedig roppant szórakoztató elfoglaltság, és nem pusztán azért, mert elképesztően részletesek a minik, amelyekkel megszórhatjuk a jobb napokat is megélt világot.