A játék egy kis méretű dobozban érkezik, mely egy dekóder-tárcsát, egy szabály-, illetve egy kalandfüzetet, három pakli kártyát (feladat-, megoldás- és segítségpakli), valamint kalandonként eltérő egyéb elemet/elemeket tartalmazhat. Ezeken kívül nem árt, ha van papír és ceruza/toll elérhető közelségben, ugyanis jó eséllyel ezekre is szükség lesz a játék során.
Az előkészületek nem túl bonyolultak – lévén nincs túl sok játékelem –, gyakorlatilag a paklik megfelelő módon történő szétválogatásáról van szó. Nagyon fontos, hogy a betűkkel jelölt feladatkártyák és a számokkal jelölt megoldáskártyák paklijait nem szabad megkeverni, a segítségkártyákat pedig szimbólumonként kell különválogatnunk.
A játékmenet természetesen nagyon hasonlít az igazi szabadulószobákéhoz: a szabályfüzet felvezeti a történetet, majd egymásra épülő rejtélyeket megoldva kell kikecmeregnünk szorult helyzetünkből. Ehhez elengedhetetlen lesz a kalandfüzet használata: egyrészt szükségünk lesz rá a kódfejtéshez, másrészt bizonyos feladatok megoldásához a füzet maga is kellék, harmadrészt ez fogja megmondani, hogy melyik feladatkártyát kell először megoldanunk a pakliból.
A feladatkártyák tartalmazzák magukat a megoldandó rejtélyeket és a megoldásukhoz szükséges információkat. Minden rejtélyt egy adott szimbólum jelöl, a megoldásához pedig a dekóder-tárcsán kell a szimbólumhoz a megfelelő hármas kombinációt „kitekernünk”. Minden kombináció egy megoldáskártya sorszámára fog utalni, amit ki kell keresni a másik, úgynevezett megoldás-pakliból. Az így húzott kártya vagy rögtön közli, ha tévedtünk, vagy „megkérdezi”, hogy épp „hol” járunk a kalandban, majd ennek megfelelően egy újabb kártya húzására utasít. Ha sikeresek voltunk, akkor újabb megoldandó rejtély(eke)t kapunk (az utolsó feladat esetén megnyerjük a játékot), ha nem, akkor valamiféle „hibaüzenettel” találkozunk. Ezt egészen addig csináljuk, amíg meg nem oldjuk sorban az összes rejtélyt.