Jump to content

Tokió királya

2017. 12. 15. 10:10

Vannak filmek, amik jók, vannak, amik borzalmasak. És vannak olyanok, amik pont borzalmasságuk okán tudnak roppant szórakoztatóak lenni, így kiérdemlik a kultstátuszt az idők során. 

Tokió királya egy 2-6 fő által játszható, nagyjából 30 percnyi önfeledt szórakozást nyújtó társasjáték. A sztori szerint Tokió elpusztításának leszünk tanúi, de szerencsénkre nem elszenvedői, hanem okozói leszünk ennek a jeles eseménynek. Egyetlen apró probléma, hogy szörnyünkkel nem egyedül törekszünk a japán főváros földdel egyenlővé tételére, a többiek is pontosan ezen munkálkodnak, miközben igyekszik mindenki mindenkit akadályozni. A cél tehát, hogy mi okozzuk a legnagyobb rombolást (a játék szerint ezt 20 csillagnyi pont begyűjtése fejezi ki a legjobban), vagy mi iktassuk ki a többi szörnyet a játékból, hogy nyugodtan tudjuk befejezni „mesterművünket”.

A játék a Iello kiadó szokásos méretű dobozában érkezik, ami egy játékszabályt, egy játéktáblát, egy pakli kártyát, hat fekete és két zöld dobókockát, műanyag energiajelölőket, néhány egyéb jelölőt, illetve a kartonból készült hat szörnyet és a hozzájuk tartozó karaktertáblákat és figuratalpakat tartalmazza. A minőségre nem lehet panasz, a francia kiadó mind vizuálisan, mind kivitelezésben hozza a tőle elvárható szintet.

Ami a játékmenetet illeti pofon(!)egyszerű ügyről van szó: választott szörnyünkkel (az alapjátékban nincs köztük a kinézeten kívül semmilyen különbség) vagy 20 pontot, vagy a többi szörny likvidálását szeretnénk elérni (mindenki a maximális 10 életpontjával kezd). Ehhez a kör elején dobni kell a hat fekete dobókockával, majd a kockák akciót végre kell hajtani. Alapvetően szerencsejátéknak hangzik – végső soron tényleg az is –, viszont nem egyszerű kockadobálásról van szó, ugyanis két újradobási lehetőségünk van, mintha kockapókereznénk. Tehát ha dobtunk, akkor tetszőleges számú kockát „félrerakhatunk”, a maradékkal újra dobhatunk, majd ezt megismételhetjük még egyszer (sőt, az előzőleg félretett kockákkal is újra szerencsét próbálhatunk, ha úgy jön ki a lépés).

A varázslat abban leledzik, hogy nem sima pöttyös dobótestekről van szó, hanem játékra szabott kockákról.

A dobókockák közt egyébként nincs különbség, mindegyiknek ugyanolyan oldalai vannak: három oldalán 1-3 számok találhatóak, illetve van egy mancsos, egy szívecskés és egy villámos oldaluk.

számozott oldalak lényege, hogy ha minél több ugyanolyan számot dobunk, annál több pontot szerezhetünk. Ehhez legalább három ugyanolyan értéket kell gurítani – három 1-es 1 pontot, három 2-es 2 pontot, három 3-as 3 pontot ér –, illetve minden további ugyanolyan szám további 1 csillaggal fog jutalmazni minket (tehát például a négy 3-as kocka 3+1 pontot fog érni).

A többi oldal ennél már sokkal izgalmasabb.

mancsokkal lehet egymás támadni: ahány mancsot dobunk, annyi sebzést ejtünk a másikon. De hogy pontosan kin? Hát az attól függ! A játéktáblán van – játékosszámtól függően – egy vagy két mező, ahol egy-egy szörny állhat. Ha egy szörny ezeken a kiemelt helyeken tartózkodik, a mancsaival az összes olyan játékost sebzi, aki nincsen fent a táblán. Ez így jól hangzik, de megvan ennek az árnyoldala is: ha a többi játékos dob mancsot, akkor ők a bent lévő szörnye(ke)t fogják sebezni. Ez utóbbi esetben a városban lévő játékos dönthet, mit szeretne csinálni: maradna, vagy cserélne az éppen őt támadó játékossal (akinek ekkor nincs választása, hogy belép-e a városba vagy sem).

(Forrás: diceandsorcery.blog.hu)