Jump to content

Sakura

2017. 12. 26. 15:13

A divat mindenhol felüti a fejét, így a társasjátékok esetében is beszélhetünk divatról. Ilyen például az, hogy a játék alkotóelemei között egyre népszerűbbek a minik, amire már külön hobbi is épült. Ugyanakkor a menő miniatűr figurás játékok mellett az is divatba jött, hogy klasszikus játékmechanikákra, vagy épp konkrét ősjátékok vázára húznak fel a fejlesztők egy modern társasjátékot.

Hegedűs Csaba legújabb játéka, a Sakura az utóbbi kategóriába tartozik, az ütésvivős kártyajátékok alapjaira helyezett japán témájú társasjáték.

„Minden tavasszal Japán egész területén virágba borulnak a cseresznyefák, amit a japán emberek megünnepelnek, mivel hitük szerint a Fudzsi-hegy istennője, Konohana Szakuja Hime ilyenkor kelti életre a halott virágokat. A cseresznyevirág az életerő szimbóluma, amit szakurának hívnak.”

Ezzel a hangulatkeltő szöveggel indít a Sakura játékszabálya, és valóban a fák, a cseresznyevirágok és japán karakterek köszönnek vissza a játék összetevőiről is.

A Sakura nagy dobozban érkezik, ugyanakkor nem érzem ezt indokoltnak, főleg ha úgy vesszük, hogy alapból nincs benne a pagoda. Utóbbi lenne az egyetlen indok a doboz méretére. Félreértés ne essék, gyönyörű a doboz, csak épp nekem fáj a szívem a benne lévő kihasználatlan tér miatt.

A játék összetevői rendkívül minőségiek, ez a legprofibb anyagú magyar fejlesztésű játék, amit a kezembe fogtam. Külön jó pont, hogy a játék gerincét alkotó kártyákat a formájuk miatt kényelmes kézben tartani, minden látszik rajtuk, aminek kell, még sincs tele vele az ember tenyere.

Ennél menőbb (meg persze jóval drágább) akkor lehetne ha fémpénzek lennének benne, de szerencsére a tokenek minőségére sem lehet panasz. A promópakk rádob még egy lapáttal a minőségi cucc érzésre, a kezdőjátékos jelölő és az új karakterek mellett van még benne egy pagoda, ami alá a karakterkártyákat lehet helyezni és egy-egy surikenszámláló-tárcsa, amin könnyedén követhetőek a mínuszpontok, és a hasznossága mellett még jól is néz ki.

A játék egykébként közösségi finanszírozás segítségével valósult meg  aKick Starter égisze alatt, és kevesebb mint 24 óra alatt jött össze a kitűzött összeg. A siker azóta is törelten, a Dice Toweres Sam Healey a Sakura volt az esseni ekedvence, és azóta a srácok 2017 top 10-es játékai közé is bekerült, a hetedik helyen.

A virágzás és a mínuszok

A játék három fordulóból áll, amelyeknek a menete ugyanaz, az első forduló előtt játékosszámtól függő szakurakártyákat és 5 érmét és egy jin-jang korongot kapnak a játékosok, középre két szakurakártya, közéjük a jin-jang lapka a kerül, és fel kell csapni 5 karakterkártyát.

A játékosok körönként a kezükben lévő lapokból a középen képződő két paklira helyeznek le egy-egy kártyát az alapvető szabályoknak megfelelően, erre kétféle lehetőség van:

Az egyik paklira csak kisebb, a másik paklira csak nagyobb értékű kártya játszható ki, a színnek minden esetben igazodnia kell a legfelső laphoz.

A paklira ugyanolyan értékű lap kerül, ekkor a színe nem számít.

A szakura kártyákon az értéken és a színen kívül még két lényeges dolog kap(hat) helyet: az érmék és a surikenek. Az érmék pénzt hoznak annak, aki felveszi a paklit, a surikenek pedig mínuszpontokat. A játékot az a nyeri, aki a végén legkevesebb surikent gyűjtötte össze.

A játékos a köre során bármikor vehet karakterkártyát az öt felcsapott lap közül, az első egy érmébe, a második kettőbe, stb. kerül. A választott karakterkártya azonnal működésbe lép, majd a dobópakliba kerül, fontos, hogy a kör végén vásárolt karakterkártya a következő játékos körére is hatással lehet.

A játékosoknak alapvetően a forduló végén két kártya marad a kezükben, amit eldobhatnak. Ekkor le kell számolni a pénzérméket és a surikeneket, majd újrakeverés és osztás után indulhat a következő forduló.

 

(Forrás: diceandsorcery.blog.hu)