Lehet sivatag, erdő, hegyek, lényeg, hogy haza akarsz jutni onnan és nem mellesleg életben kell maradnod/maradnotok. Többen vagytok, így több étel kell, nem feltétlenül barátságos lények is lehetnek a helyen és az időjárás sem a javatokat szolgálja… Izgalom minden mennyiségben!
Egy teljesen új játéktípust hozott 2018-ban az FFG, kezdve a Keyforge játékkal. A Discover: Lands Unknown a második ebben a típusban.
Dióhéjban annyi, hogy ez egy teljesen új játéktípus. Többféle lehet egy „egyedi” játék, de egy közös bennük, hogy minden dobozban más elemek vannak. Minden játékmenet más és más végkifejletet ad és ezen felül, ha nem a saját játékodat viszed a társasjáték estére, hanem a haver hozza az övét, akkor maga a játék is új lesz.
Nem kell persze újra megtanulnod a szabályt, nem olyan mintha ugyanabban a dobozban valakinek egy Carcassonne lenne valakinek meg egy Blood Rage. Viszont az biztos, hogy nem ugyanazokkal a veszélyekkel és küldetésekkel fogsz szembenézni, sőt nem is ugyanazokkal a szereplőkkel fogsz nekiugrani egy teljesen más kalandnak, ha egy másik Discover: Lands Unknown társassal játszotok.
Minden dobozban vannak olyan komponensek, amik egyformák; ilyen a szabálykönyv, a két féle terep leírás és olyan jelölők, amik nem a történet véletlenszerű alakulását segítik elő, tényleg csak jelölünk velük (pl. a tárcsa amin a sérüléseket és egyéb szükséges adatokat tudunk beállítani vagy a bábuk).
A többi elem változó, pontosabban ezek lehetnek a meglepetései a játéknak: a környezet (terep tile-ok), a történet (hogy pontosan mi a háttérsztori és mit kell tenni, hogy hazajuss), karakterek (ki vagyok én?), helyszínek, eszközök (mivel ölöd meg a farkast) és ellenségek (a farkas vagy esetleg egy gorilla?)