A Klank! egy pakliépítő társasjáték 2-4 fő részére, nagyjából 45-60 perces játékidővel. A játékosok kalandvágyó kincsvadászok bőrébe bújva merészkednek le a kincsekkel teli mélységbe, amit egy még alvó, de a túl nagy zajra roppant érzékeny sárkány őriz. A cél nem is lehetne egyértelműbb: minél értékesebb zsákmányt felmarkolni, és lehetőleg az előtt elhagyni a barlangrendszert mielőtt a sárkány dühében rövid úton el nem intéz minket.
Ami a fizikai valóságot illeti, a játék átlagos méretű dobozban érkezik, melynek borítója pofás, de semmi extrát nem nyújt, ellenben jól előrevetíti a vizuális világot, és segít megteremteni a hangulatot - ez utóbbi, mint látni fogjuk, igen fontos lesz.
A játékelemek minőségiek (a sárkány alakú meeple és a húzózsák nagy kúlság!), ami mondjuk minimum elvárható egy 15-17 ezres játéktól. Külön tetszett, hogy az inzert nem csak jól használható, de gondoltak a kártyákat bugyizókra is: jelentem, hogy prémium védőkkel is kényelmesen elférnek a lapok a fakkokban. Ez pedig fontos, mert mint szinte minden olyan kártyás játékot, ahol sokat kell keverni a lapokat, érdemes védőzni. Minimális befektetés, maximális életciklus!
Gyakorlatilag bármilyen társasjátéknál, de különösen egy családibb darabnál kiemelten fontos, hogy a szabályfüzet jól szerkesztett, és jól érthető legyen. Szerencsére a Klank! ezt a lécet simán megugorja, így hosszas internetes kutatómunka nélkül is meg lehet belőle tanulni a játékmenetet.
Az előkészületek viszonylag szöszölősek, ugyanis a kétoldalas tábla éppen használt felére (az egyik egyszerűbb, a másik trükkösebb játékot ígér) tucatnyi kartonjelölőt kell felpakolászni - egy részüket ráadásul kevergetés után véletlenszerűen. Erre jön még a különböző kártyák szétválogatása (szerencsére az inzertben külön lehet őket valamennyire tartani), illetve a legvaskosabb kazamatapakli bekeverése, és a kezdetben elérhető kártyák kiválogatása. Nem vészes, de azért nem is túl rövid folyamatról van szó.
A játékmenet ezzel szemben viszonylag egyszerű. Minden játékos egy tízkártyás, ugyanolyan kezdőpaklival fut neki a kalandnak, melyből mindig öt lapot tart a kör elején a kezében. Minden kártyát ki kell játszani, ezek sorrendjét (már amikor van ennek jelentősége) viszont már mi választhatjuk meg.