A Vadnyugati legendák társasjátékban pontosan ebbe az időszakba csöppenünk bele, célunk pedig nem kevesebb, mint a legnagyobb legendává válni. Ehhez nincs egy jól kitaposott ösvény, játékosokként mi dönthetjük el, milyen úton próbálunk legendává válni. Nincs megszabva, hogy aranyásó, póker király, marhatolvaj, bankrabló, vagy az őket üldöző bűnüldözők leszünk, hiszen a szerepeket akár fordulónként is cserélgethetjük, ha jól esik.
A Vadnyugati legendák egy úgynevezett sandbox társasjáték, ami annyit tesz, hogy azt teszel benne, amit jól esik. Nincsenek előre meghatározott szerepek, szövetségek, küldetések és titkos célok. Egyetlen feladat van mindenki számára, legendássá válni. Ez valljuk be egy elég nehezen mérhető dolog a való életben, így a játék annyiban segít nekünk, hogy pontokban, egészen pontosan legenda pontokban méri a teljesítményünket. Bármilyen tettet – jót vagy rosszat – hajtunk végre, azért pontokat fogunk szerezni, hol többet, hol kevesebbet.
A Vadnyugaton több módon válhatunk legendássá. A „barátságosabb” út, ha pókerezünk és arany után kutatunk a város melletti bányában, majd az ebből befolyt pénzt elszórjuk mindenféle legenda pontot biztosító dolgokra, új fegyverre, jószágra, amelyekkel majd hatékonyabban tudjuk a marhákat terelni, vagy csak simán a pénzből a szalonban meghívunk mindenkit egy körre. Egyszerű élet van a vadnyugaton, egyszerű emberekkel, ha valakit meghívsz pár körre, hamar elújságolja mindenkinek, milyen jó arc vagy. Az már más kérdés, ha aranyrögökkel és temérdek pénzzel mászkálunk a város utcáin, akkor igen hamar szemet fogunk szúrni pár rossz hírű alaknak, és ezzel nagyon hamar el is érkeztünk a társasjáték izgalmasabb oldalához, ami a legenda pont gyűjtést illeti.
Bármikor kirabolhatunk valakit, ha úgy érezzük, de ha nem elégednénk meg ennyivel, akkor a bankot is nyugodtan célba vehetjük, ez mondjuk egy picit nehezebb dolog lesz, hiszen a játéktéren nem csak a játékosok figurái mászkálnak jobbra balra, hanem olyan arcok is lesznek a városban, akiket alkalomadtán bárki irányíthat. Példának okáért, ha én bankot szeretnék rabolni, akkor az őröket, vagy ha úgy alakul a seriffet, a mellettem ülő játékos fogja irányítani. A párbaj, a rablás és majdnem minden ilyen jellegű akció végkimenetele kártya kijátszással fog eldőlni. A játékosok kezében átalakított póker kártyák lesznek, amelyeket helyzettől függően számként, máskor akciókártyaként lehet kijátszani. A fegyveres konfliktusokat, akarom mondani azt, kinek a nemesebbik felében landol a golyó (elvégre a Vadnyugaton vagyunk nemde) a kártyák számozása fogja eldönteni, a 7-est üti egy 10-es, ahogy az ász is a királyt. Bár az alapja ennyi lövöldözésnek, de ennél azért összetettebb lesz a fegyverropogtatás, hiszen módosító lapokkal változtathatjuk az erősorrendet. Az igazi kérdés itt az, mikor mennyit és melyik kártyát szeretnénk beáldozni, hogy fölénybe kerüljünk bizonyos szituációkban, mert ahogy korábban írtam, a kártyák egyben akciók is. Ha számként játszom ki a kártyát, akkor a legtöbb esetben az akcióját teljesen elveszítem, a döntés pedig nem könnyű, hiszen a nagyobb lapokon, amivel akár biztosan nyerhetnék egy-egy párbajt, azokon rendre jobb akciók vannak.