A Skirmish mód ugyanazokból a játékelemekből épít, amiket már a kampány módban megismerhettél. Sőt, az alapvető szabályok sem különböznek sokban, így néhány jól bevált stratégiát is át tudsz akár ültetni a Skirmish módra.
A kedvenc Star Wars karaktereidből állíthatsz össze egy sereget, akik utána a csatatéren csapnak össze. Kevésbé épít a történetre és sokkal közelebb áll a terepasztalos figurás játékokhoz.
Csak itt nem terepasztal van, hanem térkép. A kampány módtól eltérően itt nem egy előre meghatározott célod van lázadó társaiddal a kampány megnyeréséhez, hanem pontokat kell gyűjtened az ellenfél seregének kiirtásával.
Össze kell állítanod egy sereget 40 pontértéknyi Bevetés kártyából egy adott frakcióból és hozzá egy 15 lapból álló Parancs paklit.
A Parancs kártyák tudják igazán megadni a serged saját ízét különleges képességekkel és váratlan taktikai elemekkel, amikkel tényleg egyedi lesz egy összerakott csapat.
Ezután tudjátok kiválasztani, hogy melyik Skirmish küldetést szeretnétek lejátszani.
Egy Skirmish parti lejátszásában két fázis váltakozik, hasonlóan a kampány módhoz. Az aktivációs fázisban mindketten aktiváljátok a karaktereiteket.
Ez a fázis abszolút ismerős lesz a kampányból. A státusz fázisban húzod majd az új Parancs kártyákat és végrehajtotok minden kör végi hatást.
A legfőbb különbségek a Strain használatában és a választható karakterakciókban vannak. Strain-t nem tudsz használni Skirmish módban, ehelyett automatikusan sebzést kap a karakter,
illetve hasonlóan a kampány mód sötét oldalához, egy karakter csak egy akciót tud támadásra használni. Van persze még pár apró kitétel, de ezt meghagyom meglepetésnek.A játék imádja a 40-es számot. 40 pontnyi sereg és 40 pont a győzelemhez. Na jó, ebben azért van összefüggés.
Ha az ellenfeled teljes serege megsemmisült, akkor győzelmi pontok számolgatása nélkül megnyered a játékot.
De ezt a 40 pontot más forrásokból is tudod gyűjtögetni. Maga a küldetés is adhat erre módokat vagy egyes Parancs és Bevetés kártyák.