A rendezvény célja, hogy művészeti, fejlesztői és kutatói szempontokból egyszerre mutassa be, hogyan működnek az olyan új technológiák, mint a kiterjesztett valóság (augmented reality - AR), a virtuális valóság (virtual reality - VR) vagy a kevert valóság (mixed reality - MR), illetve hogyan befolyásolják ezek a világ megismerését és feldolgozását.
A fesztivál keretében a Crew nevű belga csapat sétáján egy speciális szemüveg segítségével a virtuális valóságban és egy valós városi térben egyszerre sétálhatnak az érdeklődők, a magyar Normal Vektor fiatal művészeinek projektje a város folyamatosan változó észlelésének különböző lehetőségeit mutatja be, a finn Reality Research Center és a német Invisible Playground együttműködésében szervezett Centre of Possibilities program pedig ötvözi a digitális platformok, a közösségi média és a városi játékok műfaját.
A gyerekeknek is készültek izgalmas programmal a szervezők szombaton, a Kubik Coworking Irodában, ahol a Makerspace közösségi műhely, a modern technikai eszközök használatát célzó készségfejlesztést ötvözi kézzel fogható építőelemekkel, a népszerű videójáték, a Minecraft 3D-s mechanikájának segítségével.