Jump to content

TOP10: A legjobb társasok baráti- vagy családi összejövetelekre

2017. 04. 29. 12:00

Nézzük, hogy szerintünk mely 10 társasjáték a legjobb a baráti- vagy a családi összejövetelekre.

Catan Telepesei

Kicsiknek és nagyoknak egyaránt szórakoztató perceket tud okozni a több ízben díjazott Catan telepesei társasjáték, melyben egyszerre élhetitek ki hódítói vágyaitokat, egymás közt üzletelhettek nyersanyagaitokkal, és persze megnehezíthetitek a többiek dolgát egy-egy váratlan húzással.

Scotland Yard

Mindig is ki szeretted volna próbálni, milyen lehet Sherlock Holmes vagy akár Columbo bőrébe bújni? Esetleg a bűnözéssel járó menekülés jobban foglalkoztat? Legyen szó bármelyikről, a Scotland Yard társasjátékkal megtapasztalhatod mindkét oldal varázsát.

Carcassonne

Érdemes a Carcassonne társasjátékhoz félretenni a sértődést, hiszen ha győzni akarunk, akkor elkerülhetetlen, hogy a másiknak keresztbe tegyünk. Ezen hamar túl kell tenni magunkat, hogy élvezhető legyen a játék. Ha ez megvan, akkor már igazán mókás helyzetet szülhet egy-két jól elhelyezett bábu!

Buliszervíz

A játék célja, hogy a feladatok teljesítésével 21 Buli Dollár megszerzzünk. Akinek először megvan ez a mennyiség, az a győztes, akinek a többiek térdre ereszkedve elszavalják a Buliszerviz győzelmi versét. Természetesen a játék megkezdése előtt más extra jutalmat is kitalálhattok a győztes számára, csak egymás között kell megegyeznetek.

Sztorikocka

A társaságból mindig van egy mesélő, aki dob a kockákkal. A kilenc kocka mindegyikén ábrák vannak, amit egyetlen történetbe kell összehoznunk. Ami igazán jó még ebben a társasban, hogy végre annyian játszhatjuk, ahányan épp a környéken vagyunk.

Activity

Az időmérő kíméletlenül ketyeg és jelez, ha lejárt az idő! A játékosoknak csapatokat kell alkotni, egy csapat legalább 2 fős legyen. Két, három vagy négy csapat játszhatja a játékot. A kártyákon lévő feladványokat kell lerajzolni, elmagyarázni vagy elmutogatni. Az előadás módját a kártyákon található szimbólum jelzi, az előadónak és csapattársainak többnyire 60 másodperc áll rendelkezésére a feladat megfejtésére. Jó megfejtés esetén a csapat a kártyán, a feladvány mellett szereplő értéknek megfelelő mezőt léphet előre. A győztes az a csapat, aki előbb ér a célba, de igazából mindenki nyertes, aki részt vesz ebben az akciódús és nagyon vidám játékban.

Solo

A Solo a világ egyik legnépszerűbb kártyajátéka, mert fordulatos, eseménydús és nagyon szórakoztató. Minden játékos kap 8 lapot. A lapokat egymás után kell letenni. A következő játékosnak mindig, vagy a felül lévő lappal színében vagy számában egyező lapot kell rakni, vagy kimarad, ha nincs nála ilyen. A játékot az a játékos nyeri, akinek elsőként elfogynak a lapjai. A lapok lerakását az akció kártyák nehezítik meg, amelyekkel akár a kör is megfordítható.

UNO

A szabály egyszerű: számra számot, színre színt tegyünk. Akinek leghamarabb elfogynak a lapjai, az nyeri a játékot. Az egyszerűsége és a túl magas véletlen faktor miatt nem tartozik a kedvenceim közé. Viszont az általános iskolai és gimnáziumi éveimet is végigkísérte… a fiúk éltek haltak érte az osztályban, mindig volt valakinél egy pakli tartalékban.

Igenis, Sötét Nagyúr!

Az „Igenis, Sötét Nagyúr!” egy igazi partijáték, vagyis akkor a legjobb a játékélmény, ha minél többen játsszák. Legalább négy fő kell hozzá, de hat-nyolc koponyával a legjobb. És azt is elmondjuk, miért. A játékosok jó része ugyanis mind apró, zöld és nyomoronc goblinokat fognak alakítani, akik immáron sokadszorra is kudarcot vallottak uruk, a rettenetes Rigor Mortis Nagyúr előtt. A szabályok pedig szigorúak: valakinek felelnie kell a csapat bukásáért. A játékosok célja egyszerű: „Mindegy, hogy ki viszi el a balhét, amíg az nem én vagyok. És ha hazugsággal, ködösítéssel és mellébeszéléssel ráhúzhatom másra a vizes lepedőt, miért is ne tegyem meg?” Csakhogy mindenki egyszerre tervezi ugyanezt, és ebből bizony éktelen nagy félreértések lehetnek, miközben a Nagyúr megpróbálja kibogozni, mi is történt.

Kamisado

A Kamisado társasjátékkal egyszerre 2 ember játszat és az a cél, hogy az egyik játékos az ellenfele térfelére lépjen úgy, hogy csak azzal a színű toronnyal léphet, amilyen színű mezőre lépett előző körben az ellenfele. Egyszerűnek tűnik? Persze, de kicsit sem az!

(Forrás: Tarsasjatekrendeles.hu, Kinevetavegen.hu | Fotó: Pixabay.com)