Két víz között – „parti” játék a legkisebbeknek
A kis lábak helyett futtassuk meg az agyakat és a kezeket: a legjobb erre egy jó kis partijáték! A kis fémdobozos Dobblekitűnően megfelel a célnak… csak ne szívnák a papírkártyák magukba a nedvességet! Na, és ha a Dobble vízlepergető kártyákból lenne? Hiszen így találták ki a Dobble Beachet!
És ugyan nem vízhatlan műanyagból készültek a Crocofant lapkái, de vastag, játékálló minőségűek az idegen bőrbe bújt állatok képei. Ebben a játékban ugyanis az állatok egymás bőrébe bújva tréfálják meg a memóriánkat. Memória? Dejszen az a kicsik kedvence! Pláne, ha meglátják a krokodilbőrbe bújt zebrát vagy a tigriscsíkos zsiráfot. De ne higgyük, hogy a 36 lapka 18 pár keresésére való, mert a dobozban lévő két kocka az, aminek a párját kell megtalálni: az egyiken 6 bőr, azaz mintázat van, míg a másikon a 6 különböző állat mosolyog vissza.
És ha már vége a táncnak, és estére valami olyan játék kell, ami mellett lelassulnak a gyerekek, nincs is jobb választás, mint egy kártyavárépítés, amibe egy könnyed kártyajátékot oltottak. A Rhino Heróban egy kis orrszarvúszuperhősnek építünk egyre magasabb épületet, amire ő egyre feljebb mászik. Aki ügyesebben gazdálkodik a lapjaival, nagyobb eséllyel kerüli el, hogy nála dől össze a toronyház!
Ha már a kicsik kicsit nagyobbak
Emeljük a tétet – egészen ötig! A Mi mennyi?-ben ennyiféle gyümölcs között kell megtaláljuk, melyikből van 1, 2, 3, 4 és 5. Hogy ez nem lehet nehéz? Hehe, a Dobble-ra is mindenki ezt mondja! És ebben a játékban a Dobble-hoz hasonló élményt kaphat mindenki: aki hamarabb mondja ki, hogy a narancsból hány darab van, vagy hogy három darab éppen a banánból van, az viszi a kártyát! És a vastag gyümölcs- és számkorongoknak köszönhetően az élményt tovább lehet fokozni a négy további játékverzióval.
A Dodelidóban is csak arra kell figyelni, hogy három kártyán milyen állatok és milyen színben szerepelnek, hogy kiválasszuk, pontosan mit is kell mondjunk: a színt vagy az állatot, ha csak ez egyezik a három lapból kettőn, vagy Dodelidót, ha kettőn a szín, és másik kettőn a figura egyezik. Vagy: villámgyorsanlecsapnirá, ha krokodil!
Állati jól hangzik, de ha nem a gyorsaság az erős oldalunk, máshogy is játszhatunk állatokkal: a Cardline: Állatokbanarra kell tippelnünk, hogy a kezünkben tartott állatfajok közül melyik kisebb vagy nagyobb a már az asztalon lévőknél. Morfondírozunk, tippelgetünk, és körről körre egyre hosszabb a sor, egyre nehezebb megtalálni maradék lapjaink helyét. A hangya nyilván a legkisebb, de vajon a zerge vagy a gepárd nagyobb? És ha már nem a méret a lényeg, helyezzük a hangsúlyt a testtömegre. Vagy játszhatjuk az állatok várható élettartamával…
Ha már erőkről van szó: a POW!-ban minél erősebb szuperhősöket gyűjtünk, annál nagyobb az esélyünk a győzelemre – de csak ha gonosz ellenlábasokat is szerzünk nekik! És sosem érezhetjük magunkat biztonságban: egy kis szerencsével játékostársainkat kicsalhatják legerősebb szuperjeinket a paklinkból, bármilyen mélyen rejtőzik benne!
De ha inkább a nyelvét pörgetné a család, a mesemondós játékok királya várja őket: a Sztorikockával és annak különböző verzióival a lehetőségek száma végtelen! Kilenc kocka, amelyekből ki kell szabadítani a történeteket. A játékosok dolga mindössze annyi, hogy kilenc kis képet tetszés szerint sorrendbe rakja, és azokkal történetet mondjon – hogy ezt valaki egyedül teszi, és a többieknek elmondja, vagy kockánként 1-1 résszel folytatva együtt fűzik a történetet, már csak rajtuk áll!
Ahogy az is, milyen értékes királyságot építünk fel színes dominóinkkal. Döntésünk nem csupán arról szól, hogy legelőre hajtunk vagy erdőre, hanem arról is, hogy ezzel átengedjük-e a következő körre a korai választás jogát játékostársainknak. Ráadásul, ha sokat kombinálunk, járhatunk úgy, hogy a korábban lefoglalt dominót már nem tudjuk lerakni a birodalmunkba, mert vagy nem illeszkedik, vagy kilóg az 5x5-ös területről…