Egy szerelemprojektről van szó, amit a budapesti székhelyű, Gladiator Games nevű csapat tagjai főleg a szabadidejükben fejlesztettek. Mischinger Balázs, a Limanova hősei egyik fejlesztője elmondta: a társasjáték-fejlesztés hosszú évek óta az élete részét képezi, de sokáig csak a baráti társaság szórakoztatására készítettek egyedi játékokat. A Limanova hősei is egy korábbi, fantasyvilágban kialakított társas rendszerére épül, jócskán leegyszerűsítve azt.
Ezért is fordultak a fejlesztők a Kickstarter felé, mert ebben a rendszerben sokkal kevesebb kompromisszumot kell kötni, már ami a játékszabályokat illeti. Több ezer órányi munkaóra és több millió forintnyi pénzbefektetés van már a projektben, de a csapat tagjai – mint mondják – nem ennek az egy játéknak a bevételeiből alapozzák meg nyugdíjas éveiket. Sokkal inkább ugródeszka nekik a Limanova hősei, és ha minden jól megy, ezzel a rendszerrel akár az első világháború más csatái és más korok összecsapásai is lejátszhatók a Gladiator Games megvalósításában.
A játék története szorosan összefügg egy 2014-ben készült animációs filmmel. Ennek az elkészítésében közreműködött Mischinger 3D-nyomtatással foglalkozó cége, így ismerkedtek meg az animációs kisfilm létrejöttét koordináló Hajnal Ödönnel, aki a játék vezető grafikusa lett. A kisfilmhez végzett alapos kutatómunkának köszönhető, hogy a játékhoz készülő minden apróság, felirat, szövegezés annyira hiteles, amennyire csak lehetséges. A táblát úgy alkották meg, hogy minél pontosabban jeleníthessék meg az 1914-es állapotokat, vagyis ahol akkoriban erdő volt, annak a táblán is úgy kellett szerepelnie. A játékban kulcsszerepet kapó tábornokok pedig olyan speciális képességekkel harcolnak, amiket valódi cselekedetek inspiráltak.